Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2008, 10:59   #28
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
1 ik ben in geen enkele partij gemandateerd of actief
2 ik zie niet in wat de acties van gelijk welke partij in deze discussie komen doen, dat doet namelijk niks af van het onetische feit en overduidelijk belangenconflict dat :

de Belgische vakbonden hebben financieel voordeel bij een zo hoog mogelijk aantal werklozen ...

en jij spherelike, ben jij even onafhankelijk van de vakbond als ik van gelijk welke politieke partij ?

Ik ben gewoon lid, niets meer.
Maar zoals iedereen met meer dan één hersencel blijf ik verontwaardigd over het platte populisme, dat door u en het VB gehanteerd wordt.
Vakbonden ontvangen een kostenvergoeding voor het uitbetalen van werkloosheid. Dit is een apparte boekhoudpost, de bedragen zijn afgesproken, en de rekening wordt gecontroleerd door RVA en rekenhof. Hebben ze er belang bij. Ja, in zoverre dat dit meehelpt om in iedere gemeente een kantoor open te houden, dat zowel vakbondswerk als hulp aan werklozen verstrekt.
Mocht de staat dezelfde infrastructuur en organisatie moeten opzetten, dan kost dat de belastingbetaler meer.
Misschien kan je zoals ik eens één en ander opzoeken in plaats van hier de plat populistisch toer op te gaan, waarschijnlijk niet echt uit ethische of financiële bezorgdheid, zoals je het wil laten uitschijnen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden