Discussie: Islam in Oostende
Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2018, 11:22   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard Islam in Oostende

Citaat:
Het Oostendse stadsbestuur, onder leiding van sp.a, wil dat u voortaan Arabisch spreekt met uw Arabische buur.

U leest het goed: in plaats van nieuwkomers Nederlands te laten leren, moeten wij maar Arabisch leren.
Kwestie van een babbeltje te kunnen slaan met elkaar. En dus worden er nu gratis lessen Arabisch ingericht.
Gratis wil zeggen: met uw belastinggeld.

Bovendien: de lessen Arabisch blijken nu onderdeel te zijn van een reclamecampagne om het imago van de Islam te verbeteren.

Als ik een praatje wil slaan met mijn Arabische buur, dan doe ik dat liever in het Nederlands.
Niet omdat ik te lui ben om Arabisch te leren, wel omdat ik zo m’n buur help om Nederlands te leren.

Elke keer dat ik met hem een babbeltje sla, krijgt hij de kans om Nederlands te oefenen.
Hoe kan mijn Arabische buurman integreren wanneer hij het signaal krijgt dat hij niet eens Nederlands moet leren want dat wij wel Arabisch zullen praten?

De wereld op z’n kop is dit. En vooral: je helpt hier niemand mee. En toch is dat wat dit Oostendse stadsbestuur wil.
Leefloners die Nederlandse les brossen, vindt men dik OK
En zo verwonderlijk is dat niet. Het is gewoon de verderzetting van het beleid dat men hier in Oostende al jaren voert.

Neem nu het leren van de Nederlandse taal. Uit cijfers die OCMW-voorzitter Vanessa Vens (sp.a) zelf bekend maakte, blijkt dat er meer gebrost wordt in de Nederlandse lessen voor anderstalige leefloners dan iets anders. Ongeveer 400 Oostendse leefloners moeten verplicht Nederlandse les volgen.

Maar liefst 240(!) van hen, of 6 op de 10, spijbelt elke maand die les.
Gewoon, zonder reden. En ook dat laat men op z’n beloop. De maatschappelijk werkers van het OCMW verdienen hier meer steun.
Nu mogen zij alleen dweilen met de kraan open.

Reclamecampagne voor de Islam op uw kosten

Maar er is meer: nu blijkt dat die lessen Arabisch een onderdeel zijn van een reclamecampagne voor de Islam, betaald door de stad met uw centen. De Islam heeft een slecht imago en daar wil het Oostendse stadsbestuur iets aan doen.
Zo kan u naast Arabische lessen, ook een cursus ‘Inleiding tot de Islam’ volgen.
Meer nog: op vrijdag kan u zelfs mee bidden in de moskee. Reclame voor een religie, betaald met uw belastinggeld.

Hebben Vande Lanotte en co zich bekeerd tot de islam?
Inzetten op wat ons bindt en niet op wat ons scheidt
Dit stadsbestuur zegt dat ik, om met een moslim door één deur te kunnen, de Islam moet kennen en begrijpen.
Daarom betaalt ze voor gratis Arabische taallessen, lessen over de Koran, zelfs voor deelname aan het vrijdaggebed.

Ik zie dat anders. Om een fijn contact te hebben met mijn buurman, heb ik ’t over de kinderen, het werk, de gezondheid van z’n ouders, z’n hobby’s en favoriete sport.
Dingen die ons binden. Het is onbegrijpelijk dat Vande Lanotte en co voortdurend de nadruk willen leggen op wat ons scheidt in plaats van op dat wat ons bindt.
Ik moet uw religie niet kennen om een goede buur te zijn en u een fijn mens te vinden. U bent veel meer dan uw religie, als u die al heeft.

mail van bewoner die er genoeg van heeft...


Zo zie je maar hoe onze politiekers op slinkse wijze, met onze centen en achter onze rug het nodige doen om de groeiende hoop moslims ter wille te zijn en ze te tonen dat wij hier enkel zijn om ze te ontvangen en van alles te voorzien. We passen ons verder zoveel mogelijk aan aan hun levenswijze, we mogen geen kritiek op hen geven, dat is racisme uiteraard!
En wat ze uitspoken moet met de mantel der liefde worden bedekt en weggemoffelt. Bij de vele keren dat ze negatief in het daglicht komen moeten we het over "mannen", "Oostendenaars" ,"Belgen" enz hebben.
Voeg er de term "moslims "aan toe en je zet "een ganse bevolkingsgroep" voor schut, nietwaar...
Laten we nog wat van de zeelucht profiteren terwijl we in vervuilde wijken rondlopen, afgebakend met pittazaken, telefoonwinkels, haram-beenhouwerijen, nachtwinkels en bijhorende lieden die zich afvragen wat wij hier eigenlijk nog doen, en of we een probleem hebben misschien?
Bedankt, politiekers!

Laatst gewijzigd door andev : 22 maart 2018 om 11:23.
andev is offline   Met citaat antwoorden