Los bericht bekijken
Oud 22 augustus 2020, 07:56   #24
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
#14 = TOELICHTING.

De O.P. had blijkbaar wel een ietske meer genuanceerde bedoeling met zijn originele post dan een bloempje, hoor.
De pot kwam mee...
Er was niks "genuanceerd" - ik zeg de zaken zoals ik "meen" dat die zijn, met dat "menen" op basis van opzoeken en samenleggen van alle gevonden informatie. Je zou kunnen stellen dat ik daar figuurlijk "kind" in ben. Ik zie "diplomatie" en andere kul die realiteit beoogt te "verbloemen", als misleiding zelfs liegen. Wat anders?

Daar specifiek, ging mijn draad hier over: op dit forum, kan dat.
Ik bleek dit voor mijn "bloempje" hier onvoldoende naar waarde te hebben geschat.
Tot nu, in 2020, ervoer ik dat als niks bijzonder - het "normale".
Het is dat niet meer. Ik heb de voorbije maanden gezien dat veel "internetcommunicatieplaatsen", de neutraliteit van de runners van het forum totaal afwezig is, en dat zelfs openlijk, alsof het dat het "normale" is.
Elke post die niet "meespreekt" in de door de moderatoren gewenste richting, wordt gewist en de maker wordt postrechten in de draad tot heel forumdeel geweigerd.

Tot openlijke censuur - het verleden wissen.
Bvb (vertaald):

"We zijn nu bezig de .gov richtlijnen te wissen die in een aantal forumonderdelen staan.
Deze werden origineel gepost om de leden te helpen in de vroegere dagen van de pandemie.
Geupdate informatie kan nu gemakkelijk op het web worden gevonden, en we willen geen achterhaalde informatie op de website, komende door snel wijzigend correct advies uitgevaardigd door Overheid."

Merk dat laatste.
"snel wijzigend correct advies".
Ik heb ermee een nieuwe politiekcorrecte zeg niet zeg wel in mijn groeiend lijstje:
- zeg niet "fout advies", zeg "wijzigend correct advies".

Ik heb het "vrije Internet" van de jaren negentig nog gekend. Vaak zet ik eens een figuurlijke stap achteruit, en plaats verleden en heden diect naast elkaar. Dit om het gevaar van geleidelijke gewenning, sluipend gif, uit te schakelen.
Wel, dan zie je de grote tegenstrijdigheden en de grote leugens van overheid, en het grote gevaar ervan voor de samenleving / maatschappij.
Dat zijn dan momenten dat je jezelf afvraagt hoe het zover is kunnen komen.
De momenten dat de echte motieven vanachter de valse tevoorschijn komen.

Het is anno 2020 zover gekomen dat het normale een wonder is geworden.
Er is een tijd geweest dat op vakantie gaan de connotatie van een periode vrijheid was. Een tijdje ontsnapping uit een juk. Niet meer. Lokaal geplande dwingerij werd centrale planning. In die optiek, is dit forum zo een ontsnapping en daar mag best een bloempje worden geplant.

Vroeger was er één donkere toren in een veld rode rozen.
Nu staat er één rode roos in een veld donkere torens.
Voor diegenen die de literaire hint kennen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden