Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2007, 20:04   #7
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Euh laten we hopen dat niet iedereen zo 'slaafs' is toch?
Ik schreef ook dat het merendeel van de mensen, overigens ook dank zij de bestaande regelgeving, uitstekend werk leveren. Als je hier Luc's verhaal leest, zelfs als je ervan uitgaat dat het éénzijdig is, moet je toch toegeven dat de man de brute pech had met mensen behept van een ernstige "ambtenaritis" in contact te zijn geweest.

Een van de voordelen van het door mij verdedigde principe van "de gemeente moet voor een dak en een maal zorgen" is precies dat men de "absoluut arme" niet gewoon kan afwijzen, maar zijn situatie wel degelijk ernstig moet onderzoeken en een oplossing moet vinden. Er zijn regels,
waar een beetje machtsdollen vierkant hun voeten aan vegen zoals het voorbehouden gedeelte van iemands inkomen, waar op geen enkele ijze beslag op gelegd mag worden... Veel van zulke kwesties worden momenteel onder de mat geveegd of onderworpen aan regels die in feite subsidiair zijn. Als onze gemeentes de gasten die op een dergelijke wijze beroofd worden van waar ze recht op hebben moet voeden en onderdak verschaffen (in de dichtstbijzijnde Hilton voor mijn part) zullen de regels
misschien eindelijk fatsoenlijk toegespast worden !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline