Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2012, 10:40   #8
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Bullshit. Wij moeten voor de zoveelste keer opdraaien voor het falen de FRs of wat?
Ge mist het punt...Het gaat natuurlijk niet over het falen van het F-onderwijs.
Maar om de konkurrentieslag om leerlingen die later, hetzij het onderwijs zullen verlaten als eentalige franstaligen in het F-onderwijs, of als (tweetalige)/Nederlandstalige in het NL-onderwijs.
In de plaats van met het F-onderwijs gretig die konkurrentiestrijd om de leerling aan te gaan geeft de NVA schandelijk forfait en dat dus tot meerdere eer en glorie van de Francité.

Vergeet niet dat de hoofdreden van de verfransing in Brussel lag in de massale aanwezigheid van het F-onderwijs. In de begintijd van België zelfs in de haast uitsluitende aanwezigheid van F-onderwijs.
Nu zou het tij kunnen gekeerd worden door fors te investeren in NL-onderwijs, maar het interesserrt de NVA blijk baar niet zo erg....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Wat wij ook doen, indien zij hun onderwijs niet naar behoren kunnen doen functioneren, dan zijn zij en wij de pineut. Maar blijkbaar is tegenwoordig alles de schuld van de N-VA :[t]roll:
Het is uiteraard niet de schuld van de NVA als het F-onderwijs niet naar behoren funktioneert. Waar haalt ge het, en waar beweer ik dat.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 juli 2012 om 10:43.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden