Los bericht bekijken
Oud 28 november 2020, 22:26   #350
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Of het nu gaat om de bejaarden in het algemeen of de bejaarden op het forum, laat ik efkes in het midden.

In ieder geval. Het heeft geen zin om met de vinger naar de bejaarden te wijzen. Zij zijn geen vragende partij om de jongeren maatregelen op te leggen.
De overheid heeft gewoonweg maatregelen opgelegd die geldig zijn voor iedereen. En bij uitbreiding zie ik dit fenomeen in zowat alle landen.

Stel je dus eerst de vraag waarom een overheid dit doet.
Mijn persoonlijke "eisen" van de overheid:
- mijn kleinkinderen mogen hun ouders niet verliezen; alle mogelijke maatregelen moeten getroffen worden om dat te voorkomen
- dat een kleinkind mij zou "aansteken" en dat ik daardoor zou overlijden: ik zou het hem/haar niet kwalijk nemen;
maar dat ik één van hen zou "aansteken" en dat het daardoor misschien zou ziek worden, dat zou ik mezelf nooit vergeven. Daarom vraag ik "ondersteuning" van de overheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden