Discussie: Energie
Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2008, 15:36   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Verkoop, verhandelen van aandelen belasten, niet de opbrengst van aandelen. Dat zijn totaal verschillende dingen. Ik ben niet zo erg thuis in de financiële wereld maar dat weet ik wel. Er worden dagelijks heel wat aandelen verhandelt, gekocht / verkocht waardoor veel winst kan gemaakt worden en die geen enkele meerwaarden betekenen.
de handel in aandelen is 2% belast hoor... En vanuit investeringsoogpunt kan ik u zeggen dat is verdomd veel. Want als je een theoretisch gemiddeld 8% rendement mag verwachten en je uw aandelen eenkeer per jaar koopt en verkoopt ben je dus 2% kwijt of zeg maar 25% belasting op uw rendement...

Moest de overheid de feitelijke winst belasten, en het verlies aftrekbaar maken... zou vermoedelijk het inkomstencijfer een tikkeltje hoger liggen, maar zou voornamelijk de handel extra gestimuleerd worden. Het is niet de handel of het traden die je moet belasten, het is weldegelijk de return of de winst;..

Laten we zeggen dat de overheid niet graag de onzekerheid van de beurs in zijn begroting wil zien, bij een goed beursjaar zou je bvb 10% meer inkomsten hebben versus een slecht beursjaar, en daar nijpt het schoentje
brother paul is nu online