Discussie: Energie
Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2008, 18:56   #67
hebus
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 mei 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Calvo Bekijk bericht
Correctie: een verschuiving van de lasten. Ik pleitte voor een verschuiving van fiscale druk, niet voor een verhoging. Anders belasten dus, waarbij inkomsten uit arbeid minder worden belast. En opnieuw: belasting op grote vermogens. Niet voor de kleine spaarder en/of aandeelhouder, wel grote vermogens aanspreken om bij te dragen tot de schatkist of sociale zekerheid.

Ondanks de reeds bestaande vormen van belasting (de successie-, schenkings-, registratie-, hypotheek- en griffierechten en beurstaksen) blijven de Belgische vermogens immers veel meer dan in andere Europese landen fiscaal buiten schot. In Nederland, Frankrijk en Groot-Brittanië dragen vermogens veel meer bij dan in ons land. Zelfs in de Verenigde Staten, waar belastingen haast taboe zijn, betaalt men meer belasting op vermogen.
Pure diefstal van de zuiverste soort is dat type belasting.
Als iemand van pakweg mijn familie mij geld wil geven, of als ik hem/haar van mezelf geld wil geven, dan heeft de staat daar 0,0 zaken mee.
Als mijn ouders of mijn grootouders mij hun huis willen nalaten, waarvoor zij hun leven lang gewerkt hebben, belasting betaald hebben en dat ze betaald hebben met belast geld, dan heeft de staat daar eveneens 0,0 zaken mee.

Hier gaat in elk geval het nodige gedaan worden om zowel het huis van de ouders als van de grootouders buiten de grijpgrage handen van de staat te houden.
hebus is offline