Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2018, 23:06   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Moest je een eerstejaarsstudent zijn Pol&Soc of Psychologie, Pvda of Groen als politieke keuze, van het bakfiets en Chiro-type met Jezus sandalen en die maar 1 keer per week zijn haar kamt en denkt dat dat een statement is dan zou ik zo een dwaze opmerking nog leuk vinden.

Mensen met iets meer ervaring horen te weten dat de wetgeving van spanje er is gekomen na een nationaal referendum en na democratische toetsing in het parlement. Een rechtstaat dus. Ernstige mensen werken binnen de krijtlijnen van de rechtstaat.
Vertel ons ook eens hoe democratisch Hitler aan de macht kwam destijds.

Verder heb ik het al eens weergegeven op dit forum: de eerste stappen na Franco, die gezet werden door Spanje, waren stappen in de goede richting. Maar zoals we nu gezien hebben, waren die eerste stappen veel te schuchter om nu nog stand te houden.
Catalonië wordt behandeld op schijnbaar-fatsoenlijke wijze, als een kolonie.
De Catalaanse taal en cultuur moeten dood.

Er zijn 2 mogelijkheden: Madrid zal daarin lukken, of niet. De vraag is dus: hoe taai zijn de Catalanen. We weten dat niet. Hoe taai waren de Basken?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden