Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2021, 11:30   #332
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het cordon speelt bij federale coalitievorming geen rol, niemand is daar met het probleem VB bezig.
Er is op elk moment van de bespreking een ruime mogelijkheid geweest om een meerderheid te vormen. Dat de partijen niet tot een onderling akkoord konden komen ligt enkel aan henzelf en hun machtsspelletjes.




Best mogelijk dat ze nog gaan groeien, geeft niet. Twintig jaar geleden gebeurde dat nog al eens. Ook toen heeft men daar niets mee gedaan en ik verwacht in 2024 niets anders.



Kaouakibi is een fraudeur. Niet de partijen die door haar bedot zijn.
Niet het antwerpse bestuur fraudeerde, niet de federale regering fraudeerde, niet Mechelen fraudeerde enz enz.

Men kan (en moet) terecht vragen stellen of de verschillende bestuursniveau's die lichtzinnig en zonder controle zoveel subsidie gaven geen politieke verantwoordelijkheid hebben. Voor mij is het antwoord ondubbelzinnig JA.
Maar dat is van een heel andere orde dan fraude, wat een strafrechterlijk feit is.

Dedecker is een populist, heeft al alle kleuren van de regenboog gehad en zit enkel in het parlement om zijn zakken te vullen.
Uit je vorig bericht leer ik dat je Sanctorum leest ? Lees dan zijn laatste column in Doorbraak. Die gaat specifiek over zakkenvuller Jean-Marie en zijn in vitriool gedrenkte pen.

Van zulke boer, geen eieren.




Het Blok is een probleem.

Die mentaliteit van : "de hele wereld is rot, iedereen is corrupt, dan stem ik maar op 't Blok" is flauwekul. Dat is geen reden om op racisten en fascisten te stemmen.
Of ken jij één land waar fascisten ooit de maatschappij op een beter niveau hebben gebracht ?




jij hebt ook geen schrik van enige overdrijving...




Laat mij dan zeer duidelijk zijn : ik geloof elk woord van wat ik zeg over VB. Voor de volle 100%
Dat Kaoukibi een fraudeur is weet nagenoeg iedereen. Maar hoe de kiezer daar in 2024 op gaat reageren is geheel iets anders.
Dat het cordon geen rol speelt bij de coalitie vorming is iets anders dan zeggen dat het er geen invloed op heeft. Want dat is duidelijk wel het geval.
Hoe groter het VB hoe moeilijker de regeringsvorming. Dat is zo klaar als wat.
Als u werkelijk alles gelooft wat je hier allemaal neerpent dan kan ik er mijn vinger niet direct op leggen wat het is. Maar er is iets mis. Dat u nog niet bent uiteengespat van zoveel tweespalt is me een raadsel.
En over overdrijven, u doet niet anders.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden