Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2007, 13:52   #48
Ciccio
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2006
Locatie: Hazegras Polders
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het is altijd triestig dat er muren tussen mensen moeten opgetrokken worden.
Meestal is dat niet de schuld van de mensen die hem optrekken.
Waar in België vindt ge eigendommen die niet afgesloten zijn ?
Hoe gaat ge het noemen als ik mijn auto niet op slot doe, uitlokking ?
De intellectuele oneerlijkheid, waarmee u tewerk gaat kent blijkbaar geen grenzen ....

Het hermetisch afsluiten van je eigendom, is niet hetzelfde, als iets afsluiten op ANDERMANS grond.

Heel de West-Oever en Gazastrook staan volgebouwd met checkpoints, kazernes en hindernissen. Een Palestijn die van Betlehem naar Hebron wil (ongeveer 40 KM), moet in het beste geval een halve dag opofferen.
En ja, het beste geval, want als Mr. de Israeli geen zin heeft, dan laat hij je gewoon niet door!

De geforceerde vergelijkingen naar de Spaanse muur in de Sahara, de Duitse muur, ... raken kant noch wal.

Nergens in de wereld zou een volk ooit aanvaarden om opgesloten te zitten in iets wat niet veel groter is dan een concentratie kamp.
Honderd duizenden Palestijnen, moeten dagelijks de bittere realiteit proeven, van het leven in vluchtelingenkampen/dorpen, waarbij men zich voor elke BINNENLANDSE reis (bijv. Ramallah - Hebron) zich moet 10-tallen keren moet verantwoorden en vernederen.

Bobke, ik weet het, het zal wel moeilijk zijn voor u.
Maar wees nu eens 5 minuten eerlijk met uzelf, en u zult niet anders kunnen dan toegeven wie in dit conflict het ECHTE slachtoffer is!
Ciccio is offline