Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2019, 21:54   #499
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Pointless maar de realiteit.

Ik maak jaarlijks zo een 50.000km op de Duitse autobahn, ik heb nog nooit een Tesla links van me gezien, altijd rechts, altijd aan +/- vrachtwagen snelheden.

Ze moeten daar niet hangen, ze doen het wel ondanks hun groot vermogen maar met hun beperkt bereik.

Terwijl al de rest van het sportieve segment me wel degelijk links voorbij flitst.
Is natuurlijk een dikke dpg leugen. Ik had ook niet anders verwacht van onze olieboer.

Mij hebben reeds een paar Teslas ingehaald terwijl ik 150 kmh reed.

Een Tesla geraakt op verre afstanden het snelste als men 150-160 kmh gemiddeld rijdt, desnoods sneller , er zijn immer superchargers genoeg. Desnoods nog wat sneller rijden want hoe leger de accu is aan een Supercharger desto sneller laadt hij op, de beginstroom is altijd hoger, en nooit te vol laden best juist genoeg tot de volgende Suc met wat reserve, vanaf 50% neemt namelijk de laadsnelheid langzaam af. Ik kan natuurlijk ook het rijbereik opzoeken bij hoge snelheden de range neemt minder snel af dan men denkt.

Dit is al een paar maal gedocumenteerd in het verleden met oudere *Teslas, nu zijn de Teslas nog wat zuiniger, en de Superchargers veel talrijker.
Bovendien is de route- en tripplanner zodanig geoptimaliseerd dat de computer perfect uitrekend hoe snel je ergens kunt komen adhv je gereden snelheden, men krijgt al op voorhand de laadduur op je scherm, en dit zelfs rekening houdend met relief en zelfs weersomstandigheden.

* 111 kmh gemiddelde, files niet meegerekend, kruissnelheden tot 150 kmh

Citaat:
https://www.impulse.de/leben/mit-111...d/2051764.html

Mit 111 km/h zum Weltrekord

Wie schnell waren Sie unterwegs?

In der Spitze waren es zwischen 140 und 150 km/h, im Durchschnitt lagen wir bei 111 km/h, wenn man die Staus herausrechnet. Das ist also kein Unterschied zu einem Auto mit Benzinmotor. Das Entscheidende für den Rekord waren aber die kurzen Ladezeiten: Wir haben die Strecke so geplant, dass die Batterien möglichst leer waren, wenn wir eine Ladestation angesteuert haben, weil sie sich dann am schnellsten aufladen lassen. Das ist wie beim Handy: je leerer der Akku, desto schneller geht das Aufladen.
Citaat:
Met 111 km / u het wereldrecord

Hoe snel was je onderweg?

In de top, het was tussen 140 en 150 km / h, gemiddeld waren we bij 111 km / h, de congestie niet meegerekend. Dus dat is niet anders dan een auto met een benzinemotor. De beslissende factor voor het record waren echter de korte laadtijden: we hebben de route zo gepland dat de batterijen zo leeg mogelijk waren toen we een laadstation activeerden, omdat ze dan de snelste kunnen opladen. Het is net als de mobiele telefoon: hoe leeger de batterij, hoe sneller het laadproces.
Waarmee ik alweer bewijs dat dpg weer warme lucht aan het blazen is. lol.

Onze forummer Araneus kan dit bevestigen, of heeft dit al gedaan.

Een grafiek is ook eenvoudig, waar men het verbruik kan aflezen bij 120 kmh , 140 kmh tot 160 kmh.



https://cleantechnica.com/2018/08/19...r-on-highways/

De snellaadkurves staan er ook in, kijk hoe de laadpower geleidelijk afneemt na 50% geladen:


Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2019 om 22:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden