Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2006, 06:22   #3
D.Nibelung
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Locatie: Noordzeekust
Berichten: 358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Weet je, neonazi's zijn eigenlijk pacifisten.
Stop eens met die onnozele en kinderachtige draden. Geweld komt voor in elke strekking. Trouwens mainstream links en rechts hebben veel meer met elkaar gemeen dan met respectievelijk extreem links en rechts. Dus stop astublief met het vervuilen van de site met uw onwetend gezever.
Akkoord, maar deze opmerking:
gematigd links en gematigd rechts hebben slechts één raakvlak, namelijk sociale voorzieningen, redelijk normaal in een westerse economie.
Extreem rechts en extreem links hebben echter de meeste raakvlakken, namelijk "kloppen op wat niet goed zit". Tenminste, dat is wat dat manifesterend uitschot op uit is eens ze op de baan zijn.
Je zit dus fout als je dit als een "enigzins neutrale actie" wil laten uitschijnen.

Als een neo-nazistische partij geweldloos wil betogen met zijn handvol medestappers, dan kan ik daar als democraat onmogelijk een probleem mee hebben. Ze werden recentelijk immers bevorderd door hun kiezers, en niet geblokkeerd door hun democratische regering.

Indien een communistische partij dit doet, zie daar ook geen probleem in.
Hoewel ik gekant ben tegen zo'n doctrine zou ik ook niet opstappen in een wraakactie tegen een of andere betoging of mars. Ik heb wel wat beters te doen.

Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 4 oktober 2006 om 06:29.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden