Discussie: Zonnepanelen
Los bericht bekijken
Oud 8 april 2016, 22:02   #610
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar is de tijd bij u blijven stilstaan.
Ja hoor, ik ben nog steeds met een vuurstenen vuistbijl oerossen aan't slachten.
Citaat:
Ondertussen is er geen sprake meer van Belgisch Congo. De grondstof voor kernenergie moeten we dus aankopen.
Wat heeft Belgisch Congo er plots mee te maken? Ja, de grondstoffen kwamen uit dat zeer rijke gebied. Die zitten er nu nog hoor.
En aankopen. De kans is groot dat we ze nu goedkoper (inflatie meegeteld) kunnen aankopen dan de echte kostprijs van toen ze onder Blegisch beheer gewonnen werden.
Maar het voorbeeld dat ik aanhaalde, de Radiumfabriek in Olen, die is er niet gekomen omdat onze politici met vele franken rondstrooiden.
Citaat:
En of er kennis wordt weggegooid, is natuurlijk onzin.
U mag dat onzin vinden.
Citaat:
Al even ongeloofwaardig is uw bewering dat onze kernenergie er is gekomen zonder subsidie.
Verschil tussen nucleaire industrie/ontwikkeling en kernenergie van staatswege. Groot verschil mijn beste.
Citaat:
Kernenergie was nu eenmaal in handen van de Belgische staat.
Correct, het was een goed idee. Electriciteit goedkoop maken en duur verkopen om zo de staatskas te vullen...
't Is niet alsof die centrales niet rendabel zijn gebleken.
Dat paarsgroen de kip met zachtgloeiende gouden eieren heeft verkocht is een heel ander verhaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden