Los bericht bekijken
Oud 6 januari 2018, 08:54   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard Wie gaat straks nog uitvinden en ondernemen?

Zoals te verwachten zijn in de VS verschillende "class action suites" aan het opstarten.Advokaten-schorremorrie en "benadeelde" klanten vinden dat Intel geld op tafel moet leggen naar aanleiding van die "bugs".


https://arstechnica.com/gadgets/2018...n-and-spectre/


Persoonlijk geloof ik niet dat de aanklagers dit gaan winnen gezien er helemaal geen sprake is van een "fout" of zelfs maar een "bug" en zeker niet van kwade wil...

Processors hebben zich de laatste paar decennia ontwikkeld volgens een structuur,een systeem,die vanuit veiligheidsoverwegingen wat verouderd lijken voor de huidige genetwerkte maatschappij.

Veranderingen zijn soms pijnlijk...

Niettemin is gans die zever met rechtszaken (in de VS waarlijk een pest,al is het maar omdat er een immense meute nitwitten van moet leven) dodelijk voor kleinere technologie-bedrijven (die bijna zeker wel ergens een patent-claim aan de broek kunnen krijgen van zodra ze ergens een gat in boren en er een bout en moer aan bevestigen,of zodra ze iets kleurigs op een beeldscherm programmeren),en voor grote bedrijven een aanhoudende en irritante kost.....

Nu weer omdat mogelijk de snelheid van de intel-processoren (waar ze altijd mee aangeprezen werden) wat kan verminderen wegens beveiligingsmaatregelen.....o jeetje....wat een ramp....ik wil onmiddelijk 10 miljoen dollar (waarvan 1 miljoen voor mijn advokaat)
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 6 januari 2018 om 08:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden