Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2014, 23:04   #18
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarthJabbaBoulet Bekijk bericht
Even uit interesse, wat verwacht je dan dat er gaat gebeuren met de N-VA in de regering ?
Ik ben enorm fan van het voorstel om werkloosheidsuitkeringen te beperken in de tijd. Meer zelfs, voor mij is het een van de absolute voorwaarden om hier als pas afgestudeerde voltijds te gaan werken en een toekomst op te bouwen.
Ik ben niet materialistisch ingesteld, maar wel rechtvaardig.
Per jaar stroomt er tussen 1000 en 2000 euro per Vlaams gezin naar Wallonië. Neem die financiële boost weg en de levensstandaard in Wallonië dropt naar een van de slechtsten in Europa.

Ik zou er compassie mee hebben als ze niet anders konden, maar er wordt veel minder gewerkt in Wallonië. En let's face it.. Ze hoeven niet te werken.
Deze week was er een vrouw van middelbare leeftijd op tv die zegt dat ze al 5 jaar geen werk vindt. Die trok 1150 euro uitkering per maand om niks te doen. Ze was Vlaams, maar het voorbeeld staat voor het hele land

Zet zo iemand voltijds aan het werk, en ze verdient er 1400.
Eigenlijk dus 250 euro meer, en in ruil daarvoor moet je elke dag hard werken in de productie als ongeschoolde. Van het luilekkerleventje voor de playstation naar de harde werkwereld.

Hoe moeilijk is het om dit verschil te compenseren met 250 euro zwart geld per maand?
Die mensen zeggen het niet op TV, maar dat is de grote reden waarom ze "geen werk vinden"
Ga wiet verkopen, helpen in de cafetaria, auto's poetsen in het weekend, .. whatever. Er zijn voetballers in 3de provinciale die 1000 euro zwart geld per maand verdienen

Het land zit vol met mensen die op die manier het stelsel compleet uitmelken, gefinancierd door mensen die WEL willen werken.
Ik weiger resoluut om belasting te betalen als het op die manier wordt gespendeerd. Dan liever een toekomst in het buitenland, en ik ben blij dat ik die mogelijkheid heb

Voor mij is het hard aanpakken van luieriken in de samenleving, de enige inzet van deze verkiezingen. En al die leugens en bangmakerij van "de N-VA wilt u pakken" vind ik bijzonder laag bij de grondse verkiezingspraat

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 mei 2014 om 23:07.
Eurosceptic is nu online