Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2015, 15:14   #49
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Serieus nu,

Vind jij dat dit soort uitspraken moeten kunnen?
Volgens Pontifex wel, zie zijn reply waarom fonne weer werd heropgevist.
Ik vermoed dat de enige reden dat hij de ene poster wel weer opviste en de ander niet, simpelweg het feit is dat er nog niemand over beginnen protesteren is.
Nu, ik ken hem niet.
Mogelijk heb je het in tegenstelling tot bij fonne niet om een persoonlijke aversie tegen die bepaalde poster gedaan.
Ik loop er dan ook niet achter.
Maar vind je nu écht zelf niet dat je soms meer op zoek lijkt te zijn naar mogelijkheden om mensen te laten bannen dan er echt mee in discussie te gaan?
Wat is er nu mis met zo'n post, buiten het feit dat het infantiel sarcasme betreft?
En wie zou in godsnaam door zo'n post ertoe aangezet kunnen worden daar daadwerkelijk een bom te gooien?
Je weet zelf wel beter.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline