Los bericht bekijken
Oud 18 december 2017, 14:57   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Heb ik dus gedaan. Mijn uitspraken hierover blijven dus dezelfde. Een zwaardere wagen heeft meer kwu nodig om dezelfde afstand af te leggen. Zelfs al wordt er meer "gerecupereerd".

Dit wordt dan ook weergegeven in het verdere artikel, een stukje dat U niet "gequote" hebt. De BMW I3 verbruikt per 100km 16Kwu in vergelijking met de Tesla, die 17.77kwu nodig heeft voor dezelfde job.
Ik heb alles gequoted in mijn eerste post, dat allerlaatste stukje is niet relevant, toch als men Nederlands begrijpt...

Toch eens beter lezen Maddox:
Citaat:
Met één chauffeur achter het stuur had de Tesla 17,77 kilowattuur (kWh) aan elektriciteit nodig om 100 kilometer te rijden.

Werd dezelfde wagen geladen met 100 kilo aan kiezelsteen, dan daalde het verbruik zelfs licht tot 17,67 kWh. Werd dat gewicht echter verhoogd naar 300 kilo, dan verbruikte de Tesla 17,87 kWh.
En dat wordt nog eens bevestigd, ik zet nu niets in het vet:
Citaat:
Dit illustreert wel hoe vluchtig hype rond lichte materialen is. Een recente studie toont aan waarom. Onderzoekers van het CAR Instituut aan de Universiteit Duisburg-Essen ontdekten dat het gewicht van een elektrische auto niet bepalend is voor het bereik, aldus Welt am Sonntag.

Sterker nog, soms is zelfs het omgekeerde het geval en verbruiken voertuigen minder energie naarmate ze zwaarder zijn. BMW had zich dan ook alle research en kosten voor een lichtgewicht carrosserie kunnen besparen.
Gelezen en begrepen?

Citaat:
Nu, is dat de extra kost van de Hi Tech kunststoffen wel waard?
Volgens mij niet. Staal en aluminium zijn gemakkelijker te recycleren, om maar 1 punt aan te halen.
Voila, dat heeft lang geduurd...

Citaat:
Dit wordt dan ook weergegeven in het verdere artikel, een stukje dat U niet "gequote" hebt. De BMW I3 verbruikt per 100km 16Kwu in vergelijking met de Tesla, die 17.77kwu nodig heeft voor dezelfde job.
En? Astemblief Maddox. Vergelijk nu eens dezelfde wagen met extra lading, hé. Doe eens normaal. Of heb je iets genomen toen je dat schreef?
Een Tesla S is een wagen die goed 800 kg zwaarder weegt dan dat BMweetje i3.

Maar indien je voor de lol wat cijfertjes wilt uit spritmonitor.de kan ik die hier plakken, minimum /gemiddeld Ø /max-verbruik:
Citaat:
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...ml?powerunit=2
Tesla Model S
Anzahl Kraftstoff min Ø max
57 Elektrizität 10,52 20,57 31,43
BMW i3
32 Elektrizität 10,32 14,79 22,48
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...ml?powerunit=2

Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2017 om 15:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden