Los bericht bekijken
Oud 22 november 2019, 08:11   #1216
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Just, Kevin Houben en Bert Appermont was ik nog vergeten.

Ja, wij krijgen van de gemeente een kleine subsidie, maar dat is peanuts. Onze inkomsten komen van 2keer 2 weekend eetdagen te organiseren en het mee uitbaten van ons doprshuis tijdens de kermis en de interbar binnenkort.

De subsidie van de gemeente is mooi meegenomen, maar verwaarloosbaar. Ikomnstezn van eigen concerten zijn meestal break even. Soms krijgen wij nog vergoedingen van ergens anders te gaan spelen (zoals de Taptoe te Brussel of dat ding van de Euregio in Hasselt volgend jaar) en van onze streetband, maar ook dit zijn maar kleinere bedragen.

Hoe andere verenigingen dit doen weet ik niet veel van, maar zonder subsidies zullen nog veel overleven hoor...
En dat is net het punt van heel deze discussie he. De verenigingen die genoeg impact hebben zullen blijven bestaan.

Verenigingen die dat niet hebben zullen verdwijnen. Ik vind niet dat wij hobby-clubjes moeten sponsoren vanuit de staat. Als er een degelijke culturele bijdarge is zal er vanuit de lokale gemeenschap wel de steun komen die nodig is.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden