Los bericht bekijken
Oud 13 april 2013, 16:30   #33
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik heb gelezen dat het niet zo zeer meer de Zwitserse banken zijn die de boel belazeren tegenwoordig maar de grote anglo saksische financiële instellingen die in Zwitserland zitten. Die werken daar zelfs met geheime rekeningen en geldstromen die ze niet aan de Zwitserse overheden melden. Een complete schaduw bankwereld.
Soms denk ik dat het daarmee is dat we nog geen hyperinflatie kennen. Er wordt overal vollenbak geld gecreëerd (de derivatenhandel is al tientalen keren de grootte van de werkelijke economie bvb) maar dat verdwijnt gewoon in een zwart gat zijnde de geheime rekeningen van de rijksten.
Nu dat kwam van een Zwitser dus ik hecht er niet al te veel geloof aan. Elke maand lees ik wel ergens in een krant of blad over een Zwitserse bank die veroordeeld is ...

Het meeste vragen stel ik me bij de Bank of International Settlements. De geschiedenis van die bank alleen al ...en ze ligt in Basel maar eigenlijk ook niet. Het is een soort Vaticaanstad maar dan van de financiële wereld. Onschendbaar, volledig geheim = 0 transparantie, maakt geen deel uit van Zwitserland of valt onder geen gezag of wetgeving, is aan niemand belastingen schuldig, ... . Buiten dat geweten is dat er een veertig tal veelal private centrale banken van deel uit maken zijn er ook nog andere 14 % aandeelhouders die niet gekend zijn (koningshuizen, rothschild, private banken, .... ???)
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden