Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2019, 19:59   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Mij hoef je niet te overuigen hoor.

Hoe vaak moet ik nog herhalen dat ik niet tegen abortuswetgeving ben, dat ik vind dat iedereen dat voor zichzelf mag beslissen, dat ik niet religieus ben, dat ik nooit zou pleiten voor afschaffing of verbod op abortus.
I know. En het siert je.

Citaat:
Voor mijn part wordt infanticide gelegaliseerd, dan nog zal ik geen krimp geven.
totaal off topic...

Citaat:
Ik heb geen probleem met de keuzes die mensen maken wat betreft hùn leven.
Dat is nu net de Pro-Choise visie : maak een legistiek kader waarin de betrokken vrouwen zelf de keuze kunnen maken zonder betutteling.
Citaat:

Maar dat betekent nog niet dat ik er geen mening over mag hebben, er over mag dènken wat ik wil.
Uiteraard mag jij dat, net als iedereen. Een recht waar het waard is om voor te vechten desnoods.

Citaat:
Wie verdomme doe ik daar kwaad mee !?!
Met het hebben van een opinie, niemand uiteraard.
Maar hier in dit draadje gaat het om een specifieke situatie waarbij de staat New York ziet dat er enerzijds lacunes zijn in hun bestaande wetgeving, en anderzijds ziet dat een retrograde groep van politici uit de GOP, vooral uit de 'minder ontwikkelde' staten een strategie ontwikkelt om op termijn via de Supreme Court 40 jaar vrijheid van keuze voor vrouwen af te nemen of zwaar te beperken. En die staat heeft daarvoor preventief een wettelijk initiatief genomen om het onmogelijk te maken dat oakies en rednecks uit Alabama gaan verkrijgen dat vrouwenrechten in New York op de schop gaan.


Citaat:
Hetgeen ik probeerde duidelijk te maken is, dat als de slinger te hard doorslaat naar de ene kant, vroeg of laat zal doorslaan naar de andere kant. En dat is exact wat je ziet gebeuren.
Ik zie niet in wat er nu net te ver doorslaat in de goedgekeurde wet. Tenzij we de discussie perimeter beperken tot de beelden van die onnozele trienen in dat youtube filmpje. Dat was inderdaad triestig.

Zelfs in de jaren '80 voerden wij een functioneler discours dan de onzin die dat filmpje toont. Vraag is en blijft voor mij : wat is de relevantie van die blaagjes in het publiek debat daarover ? Zijn zij het voorwerp van debat ? Of gaat het over de keuzemogelijkheden van de vrouw ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden