Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2007, 14:46   #50
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door present_1957 Bekijk bericht
Ben jij ook bereid voor dergelijke onzin te sterven in een oorlog? Waarom altijd die hokjesmentaliteit? Een wereld zonder grenzen zou veel ellende voorkomen.Ooit eindigd het leven op deze planeet,al dan niet door de mens, en wat was dan al de zin van elkaars leven tot een hel te maken omwille van stupide grenzen?Op de planeten die ons omringen was misschien ooit ook eens leven zoals Mars bv, daar spelen grenzen dus allang geen rol meer.In de religies van deze wereld heeft men het steeds over het paradijs dat ons te wachten staat,waarom wachten tot de dood? Humaan samen leven zou ook een al een soort paradijs kunnen zijn ,maar het dier mens is daar nog niet verder ontwikkeld dan andere diersoorten,hoewel ze de pretentie hebben verstandiger te zijn wat vooral de katholieke kerk beweerd. Leer van het korte leven dat we hebben genieten en laat dat hokjesdenken voor wat het is.Meestal zaaien politici verdeeldheid om hun perverse doelstellingen waar te maken en eventuele konflicten de rechtvaardigen. Als ik naar Luxemburg ga zijn de mensen er heel vriendelijk en daar hoor je niets voor die idiote kwesties die het land nu dreigen te verlammen.Wie wat spreekt heeft ook total geen belang.We zijn allemaal mensen,dat is het enige wat werkelijk telt
Waar is mijn zakdoek?
Nee, effe serieus. Ik begrijp je en écht waar, ik heb respect voor je mening en vooral je goede bedoelingen. Maar ze zijn naïef. Zo zit de wereld niet in mekaar en zo zal ze nooit in mekaar zitten. Je zal hier even hard worden uitgelachen als in Iran met je mooi verhaal. Maar het zal er niets aan veranderen. Je mag ook niet het verkeerde idee hebben dat ik en sommige andere mensen hier op dit forum niets liever dan oorlog willen. Eternal peace on earth, het zou begot mooi zijn. Maar het zal er niet komen. Daarvoor staat de factor 'mens' iets te veel in de weg. En op het einde van het verhaal kies ik voor die zijde waar ik mij thuisvoel, in welke context ook.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden