Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2007, 15:42   #56
present_1957
Partijlid
 
present_1957's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2007
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Waar is mijn zakdoek?
Nee, effe serieus. Ik begrijp je en écht waar, ik heb respect voor je mening en vooral je goede bedoelingen. Maar ze zijn naïef. Zo zit de wereld niet in mekaar en zo zal ze nooit in mekaar zitten. Je zal hier even hard worden uitgelachen als in Iran met je mooi verhaal. Maar het zal er niets aan veranderen. Je mag ook niet het verkeerde idee hebben dat ik en sommige andere mensen hier op dit forum niets liever dan oorlog willen. Eternal peace on earth, het zou begot mooi zijn. Maar het zal er niet komen. Daarvoor staat de factor 'mens' iets te veel in de weg. En op het einde van het verhaal kies ik voor die zijde waar ik mij thuisvoel, in welke context ook.
Dat men met mij lacht stoort mij überhaupt niet.En ik weet ook dat er niet veel zal veranderen op korte termijn, maar de een deel van de bewust levende Amerikaanse bevolking hebben hun invloed geldend gemaakt om een eind te maken aan de oorlog in Vietnam. De oorlog in Irak is er bijna een copy van,want toen ging het ook niet om het winnen van de oorlog,maar om plat geldgewin."Apocalypse Now" toont de waanzin van de oorlog goed aan, en waar het werkelijk om te doen is. Het zogenaamde kansloze deel van de jeugd wordt als kannonnenvoeder geofferd ter ere van de reeds rijkgevulde zakken van de heren politici en hun industriele vrienden die hen in het zadel geholpen hebben. Laat mij Naïef zijn,maar de Duitse en een deel van de Europese bevolking koos ook de zijde van Hitler,want die voelden zich daar ook thuis en dachten aan de zijde van de winnaar te staan,wat een vals gevoel van veiligheid gaf.Toen dezelfde bevolking de eerste beelden te verwerken kreeg van de concentatriekampen hebben ze massaal gezegd,"Wir haben es nicht gewusst". Dus wees voorzichtig met het kiezen van een zijde,rechts of links. Want het gaat enkel om macht en meer macht en geld. Het ideologisch laagje vernis is enkel wat het is.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden