Discussie: Drugs
Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2004, 16:42   #55
benonie
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
volgens mij is iemand in dronken toestand afranselen ook strafbaar, ik zie dus niet waar u heen wilt
Ik wil gewoon verduidelijken dat het vlaams blok een hypocriete en leugenachtige houding heeft tov drugs en alcohol.

Een klein extract van de blokwebsite over drugs en alcohol.


Het onderscheid tussen de genotsmiddelen alcohol en tabak en drugs is voor het Vlaams Blok fundamenteel. Het gaat niet enkel over de grotere verslavende werking van drugs in vergelijking met genotsmiddelen. Niet alleen is de verslaving aan drugs groter dan die aan genotsmiddelen, zij is ook psychologisch van een andere aard. Drugs veranderen permanent de persoonlijkheid van de gebruiker. Meestal gebeurt dit door onherstelbare schade die wordt aangericht op zeer specifieke plekken in de hersenen. Tabak is een stimulerend genotsmiddel dat verslavend werkt en op termijn longkanker kan veroorzaken. Het effect van alcohol is meer diffuus: het kan zorgen voor tijdelijke wilsonbekwaamheid en bij gebruik van grote hoeveelheden voor het afsterven van hersencellen. Mede door de veerkracht van de geestelijke vermogens herstelt dit meestal bij afdoende onthouding van alcohol. De effecten van drugs zijn echter onomkeerbaar en treden onmiddellijk in."

Ik weet niet op welke wetenschappelijke studies dit gebaseerd is maar het is je reinste flauwekul.

Alcohol is minstens even gevaarlijk dan andere drugs. Zoniet gevaarlijker dan vele drugs.
Of moeten we de cijfers hierover eens gaan opzoeken? Hoeveel maatschappelijke schade aangericht wordt door de verschillende drugs, waaronder alcohol.


Het VB standpunt over drugs en alcohol is dikke hypocrisie, niet wetenschappelijk gebaseerd en dus gevaarlijk.
benonie is offline