Los bericht bekijken
Oud 15 april 2021, 12:37   #93
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb net mijn winterbanden af laten doen, en nieuwe zomerbanden gekocht.
Wat small talk op anderhalve meter en met mondmasker vernam ik zo dat de bandenboer een stuk of vijf tesla's als klant heeft. En ook wat klein grut van bmw, bijvoorbeeld.
Die hun banden slijten veel vlugger.
Dat trekt goed op (die auto) dus trekken ze door (de chauffeurs).
Logisch ook de bestuurder bepaalt zelf hoelang iets mag meegaan.

Aangezien banden uitharden mogen ze ook niet te lang meegaan anders worden ze onveilig.

Citaat:
https://www.test-aankoop.be/mobilite...den%20gebruikt

Vooral slijtage op vochtige ondergrond

De resultaten, samengevat in de onderstaande grafiek, zijn overduidelijk: de wegligging neemt aanzienlijk af met de tijd. Vooral op een vochtige ondergrond is deze afname spectaculair. Na drie jaar zijn de remprestaties (met ABS) op een natte grond al met zo’n 15% afgenomen. Na 10 jaar is de band bijna 10% van zijn hechting op een droge grond verloren en op een natte weg zijn de prestaties al 30% minder in vergelijking met een nieuwe band. Om nutteloze risico’s te vermijden, is het beter om banden na 4 of 5 jaar te vervangen, ook al zijn ze nog niet versleten. Als uw banden ouder zijn dan 10 jaar, laat ze dan onmiddellijk en zonder aarzelen vervangen. Uw veiligheid hangt ervan af.

Na 6 tot 8 jaar moet u ook de banden vervangen van caravans die slechts af en toe worden gebruikt.
Het uitharden van (gestapelde) banden kan men vertragen door... jeweetwel.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 april 2021 om 12:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden