Discussie: Wat zou Jezus doen?
Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2021, 10:15   #96
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Oké, maar nu de kameel en het oog van de naald en dat ook nog de rijke jongeling die zijn geld niet af wilde staan om Jezus te volgen.
Heb je ook hier zo'n mooie verklaring?
Dat doe jij.
De algemene teneur van de leer van Jezus is de prediking van armoede.
Zo zelfs dat hij na 40 dagen in de woestijn niks gegeten te hebben (armoede dus) zelfs weigerde een steen in brood te veranderen op voorstel van de duivel.
Kortom: het beter honger te lijden dan te eten, want eten is van de duivel.

En het geld behoort aan de keizer en Jezus wil daar dus niks mee te maken hebben, evenmin als jij in een andere post mede hebt gedeeld.
Dat doe ik niet, ik pas iedere Bijbel tekst in de hele context toe waar vaak een inleiding voor staat om meer licht op de parabel o.d. te werpen.

Dus het is makkelijker door het oog van een naald te kruipen dan het gehele Woord te gehoorzamen. Niets is wat het lijkt en we zijn geboren in een “realiteit” die niet synchroon loopt met onze geschapen natuur.
De wereld gelijk worden is onvermijdelijk, maar wedergeboren worden in Hem is strijden met de wereld.
Mensen zeggen me vaak dat het gemakkelijk is om zomaar te geloven, maar de Bijbel is het moeilijkste boek waarmee ik ooit worstelde om God te doorgronden.

Als we nu Jezus buiten context gaan citeren om vorige foute uitspraken niet te willen toegeven, dan ben ik echt niet de cherrypicker hoor.
Ik zeg nog steeds: Jezus was niet tegen rijkdom maar hoe ermee wordt omgegaan is wel essentieel om tot een gezonde samenleving te komen.

Mensen beklaagden zich dat Hij met een tollenaar ging overnachten, maar daarna begrepen ze wel waarom.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden