Discussie: De Luftwaffe
Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2020, 06:28   #82
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Deze ganse discussie wijst er op dat bij burgertoestellen waarmee mensen vervoerd worden men de piloten minstens nog een KANS moeten geven in te grijpen als iets "raars" gebeurd.een KANS.

Als de militairen in 1- en 2-persoonstoestellen de werklast kunnen verminderen door een "derde man,de computer",wel ja.Bemerk dat militaire piloten eigenlijk permanent geinteresseerd moeten zijn en reageren op zaken BUITEN hun toestel en op de grond!

Bij de burgerluchtvaart gaat het vooral om kostenbesparingen.Boeing,pionier in veel opzichten in de luchtvaart,heeft ons recent getoond hoe ver dat kan gaan..Zij waren bezig aan de massa-produktie van een verkeersvliegtuig waar zelfs 100 aanwezige piloten GEEN KANS zouden hebben,GEEN KANS....terwijl het vliegtuig nog een kilometer in de lucht hangt ,nota bene...
De MAX bedrijfsingenieurs bij Boeing maakten van de 737 een totaal ander item dan wat de natuurwetten traditioneel toelaten voor een romp met vleugels, bedoeld voor SLF transport.
Zelfs een stabiel ingenieursgenie (oei , neen ik bedoel jou niet, T.) kan uiteindelijk niet op tegen pure natuurwetmatigheden.
Modern fighters misschien wel, maar nul ervaring hier en niet mijn ding.
Plus hun job description is in ieder geval heel verschillend.

Geef mij maar een piloot met voldoende recente vlieguren on type en The Right Stuff Mentality, type Sullenberger.
Indien hij of zij ingenieur is: meegenomen maar niet noodzakelijk tijdens een mayday situatie, om me op dat ogenblik te wijzen (al dan niet ondersteund met een grafiekje) op discrepanties tussen electronica waardoor de autopilot in sos-mode gaat en een staking uitroept.
Ik denk maar wat luidop, he.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 mei 2020 om 06:35.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden