Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2018, 05:45   #1131
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ondertussen op het juridisch forum:

Niet echt het meest behulpzaam forumlid lijkt me zo.

[/url]


Waar gaat het ondertussen over?
Wel, blijkbaar zou het praktisch onmogelijk zijn om de fiscus de aangerichte schade te laten vergoeden. Zelf als de fiscus door een rechter in het ongelijk wordt gesteld zou het de winnende partij zijn die moet bewijzen dat er bij de fiscus grove fouten zijn gebeurd. Dat zou dus inhouden dat de fiscus door een rechter kan worden veroordeeld .... zonder dat dat automatisch inhoud dat er bij de fiscus wat verkeerd zou gebeurd zijn. (??)

Lijkt me een straffe redenering, maar goed...
Het lijkt me nogal wiedes dat geld voor de meeste mensen de enigste motivatie is om er aan te geraken zonder rekening te houden met het effect hierop voor de betrokkene zelf en de familie....

Blijven er twee mogelijke opties open, ofwel zijn er bij de fiscus grove nalatigheden gebeurd ofwel is er fraude in het spel waarbij de verantwoordelijkheden doorgeschoven of afgewenteld wordt, wel te verstaan dat identiteitsfraude ook bestraft kan worden maar dan moet je proberen behoedzaam te zijn en goed uitspitten hoe bepaalde verwarringen zijn ontstaan en/of hoe bepaalde aangiftes zijn gedaan die er op wijzen dat er fraude is gepleegd door een derde die de betrokkene(n) ongunstig gezind was.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden