Discussie: Creationisme
Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2017, 02:30   #94
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar de echte goden zijn de microwezentjes.
Mooi

Citaat:
Je hebt het al iets beter geformuleerd. Maar de cultuur is veel meer dan alleen maar een besturingssysteem, het is de concrete werkelijkheid als een drie-eenheid van hemel, wereld en natuur.
Nuja, als je het zo gaat bekijken. Bekijk het vanuit de mens. Hoe deze cultuur gebruikt als archetype van zijn/haar hele bestaan. Hoe ons gedrag bepaald wordt door cultuur. Cultuur kan één verrijken, maar anno 2017 hebben we een trein gemist waardoor de meesten door cultuur beperkt worden.

Citaat:
God openbaart zich als cultuur.
Het westen is een drankcultuur. Lijkt mij meer een signatuur van de duivel te zijn. Uiteraard merk jij daar als Nederlander weinig van, omdat jij in een land woont dat ruim met cultuur omgaat. Mijn land is niet zo progressief als Nederland.

Citaat:
De cultuur kan zeker niet vervangen worden, wel verder ontwikkeld en op aarde eventueel onder gaan.
Toch wel. Ik stop met drinken, ik stop met vlees eten, ik behaag mijn cultuur niet meer en ik onthecht mij van alles wat mijn cultuur mij te bieden heeft. Het is rotzooi geproduceerd uit het lijden en onderdrukken van een ander.
Citaat:
Er bestaat geen enkele cultuur zonder gebreken en dat was altijd al zo en zal altijd ook zo blijven, dat is het bekende evenwicht tussen goed en kwaad, licht en duisternis, waaruit de kracht der ontwikkeling ontstaat.
Daarom is het essentieel dat cultuur verandering toelaat. Haar blinde vlekken erkent en geen hypocriet inconsequent voorbeeld etaleert. Altijd de fouten van een ander zien maar eigen fouten onder de mat moffelen. Er is geen balans tussen goed en kwaad. Het is kwaad dat zich vermomd als goed. De grote misleiding van deze aarde.

Citaat:
Of het speciaal in Vlaanderen zo'n ellende is, daar kan ik niet over oordelen en dat zal jij beter weten dan ik.
Vlaanderen is ook zo klein gebied van een verdeeld België.
Maar profiteert het dan niet van het feit dat in België de regering van Europa is gezeteld?
Wel, je hebt Oost Vlaanderen, West Vlaanderen, in het Noorden Antwerpen. De provincies verschillen nogal qua mentaliteit. Maar algemeen is de Vlaming een vrij verzuurde mens die een ander het licht in de ogen niet gunt. Een drankcultuur met oogkleppen op die overal wel een mening over hebben, altijd over een ander bezig zijn omdat ze het van zichzelf niet zien uiteraard.

Ik heb geen landgevoel of eergevoel bij namen als Europa of België. Vroeger was ik daar trots op, nu niet meer. Ik weet beter nu.

Citaat:
Gisteren op de teevee dat de varkens daar zo mishandeld worden.
Onze "cultuur" is inderdaad die van het kapitalisme, gebaseerd op de eenzijdigheid van de natuurwetenschap en de techniek.

Vandaar mijn atoomtheorie om het godsbewustzijn weer onder de mensen te brengen, want dat is de enige oplossing, die van het heilige geest.
Ja die beelden hakten er zwaar in he? Ik ga daarom stoppen met vlees eten. Vandaag zal mijn tweede dag zonder vlees zijn. Ik wist ergens wel dat dieren leden, maar dat ze zo onnodig moeten lijden daar sta ik toch helemaal niet achter.

Ik wou dat er een theorie op aarde was die verlossing zou bieden, maar geen religie of theorie lijkt ons te verlossen van de kwalen die uit onze menselijkheid verder vloeien. Aldus neem ik beter persoonlijke verantwoordelijkheid. Ieder het zijne, ik het mijne.
Peche is offline   Met citaat antwoorden