Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2017, 10:19   #85
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Bij recordhoogtes ga ik short....

Welnee Short of Long, van weinig belang, van belang is winst of verlies. ik nam in december/jan voornamelijk winst op DJ (20 keer - verlies zes keer, bij ongeveer dezelde limieten, dus...)
Even checken short/long: 11 short en 15 long....



De laatste twee drie jaren ben ik alleen op volatiliteit bezig geweest op (zeer) korte termijn, van alles en nog wat. Olie, soja, forex, BME. Dax, China, noem maar op. Zeker 15 verschillende instrumenten waaronder aandelen zoals Tesla, Amazon . Twintig dertig procent schommelingen zijn zelf op korte termijn niet ongewoon. Zelfs niet bij de "luxe" aandelen zoals BMW, Daimler, ....

Dat is allemaal x100 leveraged CFD handel, Contract for difference. Posities aanhouden is vrij kostelijk (swap)

Bijna stapte ik in op Caixa in november op 1.9€ op middellange termijn (1 �* twee jaar), ik was aan het bestellen, maar had wat last met een eerste on line transactie, met de bladzijdenlange contractuele bepalingen(in het Spaans) , met de onkostenberekening, daarom twijfelde ik. Drie maand later staan ze op 3.5€. Bijna 100% stijging . Dat is unleveraged handel.
Daar kan ik evenwel niet short gaan, enkel kopen.

Ik heb geen toegang tot een bank/broker die mij aandelen laat shorten (futures en zo). Caixa laat dat niet toe....
Je kunt dus op de index shorten zonder tussenkomst van een bank en bijgevolg ook zonder dat een bank de bij de index betrokken aandelen ter beschikking stelt. Want bij shorten op individuele aandelen is dat wel degelijk zo.
quercus is offline   Met citaat antwoorden