Los bericht bekijken
Oud 24 december 2016, 14:46   #39611
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat zijn twee konsepten die ge daar opnoemt en die men invult zoals men wil, of zelfs het bestaan ervan ontkent, naargelang de identifikatie die men er mee aangaat.
Voor mij is het Vlaamse volk een deel van het Nederlandse volk. Mijn voorouders noemden zich hier Nederlanders. En dan hebben we het nog niet over het Vlaanderen van destijds waarmee de 17 Provinciën werden aangeduid.
Voor het Oosten bestaat er van weer geen Vlaams volk.
Kortom, dat zijn wollige, floue begrippen die vooral iets zeggen over diegene die het erover heeft.
Vlaams volk, pffff, bestaat er dan ook een Leuvens volk of een Bondgenotenlaanvolk. In alle geval, als Vlaams volk, wordt voor den dag gehaald om mijn Dietser/Nederlander zijn te ontkennen, zoals gij hier nu doet, dat spuw ik daar op.


Natuurlijk, want een taalgemeenschap is tenminste een niet te ontkennen realiteit! En de laatst overeindgeblevene kulturele determinant in een globaliserende wereld.
Kan allemaal wel zo zijn, maar voor de komende jaren voorzie ik toch echt een probleem.
Of, de Winter moet eventueel eveneens voor een revolte (coupe) willen gaan zoals bij ons in Nederland eraan lijkt te zullen komen
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden