Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2018, 13:13   #31
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Hebt ge uw aluminium hoedje al klaarliggen? Wat zijn zijn jouw bewijzen voor al deze beschuldigingen?

Ik kan ook niet bewijzen dat God niet bestaat. Toch weet iedereen met een beetje gezond verstand dat.

Het bewijs ligt bij het feit dat zeer zware criminelen (de eerste dossiers waar ik aan denk zijn die van de Aquino's en van Dutroux, waar de politiek bij betrokken was) keer op keer weg komen op basis van die fouten, of door moedwillige obstructie van het onderzoek.

Bij Dutroux overduidelijke nalatigheden waar opzettelijk niet tegen werd ingegrepen. Dat was een hele waslijst van nalatigheden, met onder andere zaken zoals "We vonden video's op zijn adres, maar we hadden geen videospeler om ze te bekijken... We zijn het dossier uit het archief verloren" etc etc

Geen (verstandig) mens die daar een woord van gelooft.

Als er een juridische goodwill is om het recht echt te laten geschieden, zouden processen niet aan de lopende band nietig worden verklaard op basis van procedurefouten. Dan zou daar veel minder gevolg aan worden gegeven, zoals bijvoorbeeld een reductie van de strafmaat.

In K&K maakte ik een parodie - topic met de meest onnozele procedurefouten.
Het is bijna komisch hoe de zwaarste criminelen weg komen omdat het verkeerde merk van koffie werd geserveerd tijdens het verhoor (bij wijze van spreken)

In dit proces Abdeslam gaat het over veel meer dan een veroordeling. Het gaat vooral over de geloofwaardigheid van de rechterlijke macht, die nu al op een enorm laag pitje staat.

Ik herinner mij de protesten in de wetstraat bij die foefelarijen in de zaak Dutroux. Als Abdeslam vrijuit gaat (ik denk niet dat het gerecht zich dat kan permitteren) gaan we hetzelfde zien. De publieke opinie staat hier op het spel
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 9 februari 2018 om 13:16.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden