Discussie: Facebook censuur.
Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2021, 16:23   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Facebook en censuur?
Aanvankelijk dacht ik: ik laat in mijn huis toe wie ik wil; en als er in mijn huis iemand iets gaat zeveren wat mij niet aanstaat, dan flikker ik hem met zijn klikken en zijn klakken buiten.
Mocht die onverlaat daarbij nog strafbare dinges uiten, vb. zwaar en realistisch oproepen tot geweld bla bla ... dan heeft hij een goede kans dat de wijkagent ingelicht wordt.

Idem dito dus voor facebook. De eigenaar doet wat hij wil daar.

Maar nu denk ik licht anders. Facebook blijft dan wel privaat, het is uitgegroeid tot een deel van de westerse cultuur.
Als je uitgesloten wordt van facebook, dan heb je daar wel sociale hinder van. Meer hinder bijvoorbeeld dan dat de baas van je dorpscafé je niet meer binnenlaat omdat je een ambetanterik zijt.

Het parlement zou zich daar wel eens over mogen buigen.
Niet dat ik daar optimistisch over ben, nadat blijkt dat je zes maanden in de bak vliegt voor een spandoek met een socio-politieke overtuiging.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden