Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2009, 00:21   #19
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Het lijkt me dat conservatisme rechts genoemd moet worden. Je kan immers niet conservatief zijn in deze postmoderne wereld in de conservatieve zin van het woord.
Het conservatisme van hierboven is dan meer een manier van leven, van zijn. Een die liefde van familie en gemeenschap en een zin van Eer, Traditie's en gemeenschappelijkheid opzoekt. Een doe-kader als het ware. Dit overstijgt de huidige indelingen van een verloren gegane maatschappij.
Dat in de praktijk alle conservatieve stromingen (in politiek filosofische zin) rechts zijn, daar ben ik mee akkoord.

Met het tweede deel van je antwoord niet. De term Traditionalisme is hier beter op zijn plaats. Ik vel geen oordeel over hetgeen je beschrijft, ik wil gewoon even benadrukken dat de term conservatief niet op zijn plaats is wat de eerste post betreft. Zelfs bij andere conservatieve stromingen dan het Burkeaanse past het beschrevene van de eerste post absoluut niet.
Of dat nu neoconservatisme is of het Amerikaanse christian right. Het is gewoon niet als conservatief.

Laatst gewijzigd door Hans Jozef : 5 juni 2009 om 00:24.
Hans Jozef is offline   Met citaat antwoorden