Los bericht bekijken
Oud 17 april 2014, 00:50   #164
C-3PO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 14
Standaard

Ik heb alles zo aandachtig mogelijk gelezen.
Ik heb beide kanten hun argumenten in ogenschouw genomen.
Ik vond het jammer om te lezen dat sommige berichten duidelijk van slechte wil bleken waarbij berichten uit hun context gerukt werden of dat duidelijk bleek dat er een andere betekenis aan werd gegeven dan door de persoon in kwestie werd bedoeld.
Toch wil ik hierbij kenbaar maken dat wat mij betreft de legalisering van soft-drugs, afgezien van alle onderzoeken die er werden naar gedaan en/of er nog kunnen worden naar gedaan, een slechte maatregel is waarvan ik hoop dat we onze bevolking kunnen behoeden.
De meeste mensen waarmee ik in deze kwestie in debat ben gegaan waren/zijn zelf gebruikers. Ik kan me dan ook nooit van de indruk ontdoen dat de meesten er niet voor kiezen omdat het goed is voor de samenleving of uit andere idealistische overwegingen (zoals bijvoorbeeld zelfbeschikkingsrecht), maar eerder omdat ze er zelf zo tuk op zijn.
Ik ben van de visie dat inderdaad hypocrisie (cf. alcohol) een prijs is die ik wil betalen om deze drug van de markt te houden.
Maar langs de andere kant vind ik het ook hypocriet van mensen die dit hypocriet vinden gelet op het feit dat alcohol al millennia ingeburgerd is en de patertjes, op het moment dat we aan het spreken zijn zelfs, bier aan het brouwen zijn. En dit is iets dat je van marihuana zeker niet kunt zeggen. Niet alleen is het ingeburgerd, de bevolking is er ook aan gehecht. Het is dan ook, ik denk dat ieder van ons dat beseft, politiek zelfmoord om de afschaffing van alcohol op de agenda te plaatsen.
Ik kan mij ook aansluiten bij het argument dat 1 glas alcohol per dag inderdaad een wereld van verschil is met 1 joint per dag. Ik denk dat dit voorbeeld aantoont dat de twee eigenlijk in grote mate onvergelijkbaar zijn.
Om maar te zwijgen over de schadelijke effecten van marihuana, zeker als het wordt gerookt.
Ik haal maar een voorbeeld aan.
"Het grootste gezondheidsrisico hangt samen met het inhaleren van de cannabisrook. Cannabisrook bevat veel meer kankerverwekkende stoffen dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt meer teer binnen dan bij een sigaret. Men loopt dan ook meer risico op een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper en houden ze de rook vast, wat de schadelijkheid nog vergroot."

Laatst gewijzigd door C-3PO : 17 april 2014 om 01:05.
C-3PO is offline