Los bericht bekijken
Oud 2 april 2015, 15:57   #1613
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Nu, bij de orthodoxe evolutietheorie komt weinig kennis aan te pas,
En nog weigeren mensen het te snappen.
Citaat:
maar ik heb het vooral over de idee dat evolutietheorieën als absolute waarheid in schoolboeken en curricula gepropt worden, alsook de andere hevige propaganda. Men lijkt zo te willen bekomen dat sceptici en vrijdenkers zich beschaamd voelen voor hun oprechte twijfels.
Nee, zo geeft men aan dat het een hele belangrijke theorie is die onze wereld veel beter verklaard dan welk alternatief dan ook. Dat is niet om tegenstanders te ontmoedigen, dat is om mensen die in deze waarschijnlijk veel dichter bij de waarheid liggende richting willen verder zoeken aan te moedigen. We leren ook dat de relativiteitstheorie en quantummechanica goed en belangrijk zijn, en daar zitten meer aantoonbare haken en ogen aan dan aan evolutie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoezo Cherry picking? Het is er al. Of wat noemen julie dan willekeurige mutaties? Ik vroeg je eerder te nuanceren maar dat overlas je.
Cherry picking betekent dat je voorbeelden uitzoekt die in jouw straatje passen en de rest laat liggen. Je gaat in op een aantal bijzaken waarbij willekeurige maar voordelige mutaties niet komen kijken en beweerd vervolgens dat dat dan wel het hele proces zal zijn, terwijl mutaties juist een kernzaak zijn, en bovendien overduidelijk aangetoond.
Citaat:
In die film is te observeren wat knal voor je neus is. "Mutaties" die er zijn.
Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven: mutaties kunnen prima ontstaan voordat erop geselecteerd zou worden, mutatie wordt niet aangestuurd door selectie. Ze ontstaan willekeurig. Maar ze zijn wel ooit ontstaan.
Citaat:
Ook gaf ik via selectie het gewei als voorbeeld. U mag niet in vooroordelen springen maar beter op de consensus blijven. Jullie zouden zonder het grijpen naar een hypothese niet 1 vb kunnen geven in context.
Ik ben hartstikke ingegaan op dat gewei, ik zie daar niks in dat niet met normale mutaties en selectie te verklaren is.
Citaat:
De wetenschappelijke consensus is niet Dawkins en B
Nye. Tijd zal dat tonen... Zelfs Dawkins beweerd niet in zijn boek wat hier beweerd werd.
Ik heb Dawkins zijn boek nooit gelezen, maar als jij zegt "Tijd zal dat tonen" dan begrijp jij niet wat de term huidige wetenschappelijke consensus betekent.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden