Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2004, 11:07   #32
Ugur
Vreemdeling
 
Ugur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Kijk dat verhaaltje over eten stelen is nonsens! Het zou hier en daar wel kunnen bastaan maar dan hebben we het misschien over honderd gevallen (maximaal).

Ik denk dat we 2 eisen moeten stellen aan allochtonen

1) Verplichte inburgering MET examen (taal en regelgeving van ons land), met de kans om een herkansing aan te vragen.

2) Bij zware criminele feiten meteen uitwijzing en de eventueel verkregen nationaliteit afnemen.
Bij kleine criminaliteit behandelen zoals bij Belgen maar bij herhaling ook uitwijzing (incluis verlies belgische nationaliteit).
(Dus als iemand 1 maal eten heeft moeten stelen kan je daar met OCMW e.d. een oplossing voor zoeken want dan is het probleem gekend, volhardt de persoon echter in de boosheid is dat niet langer de verantwoordelijkheid van de staat).

Dat verlies van nationaliteit geldt natuurlijk NIET voor mensen die hier geboren zijn, dat zijn uiteraard Belgen.

Dubbele nationaliteit moet ook afgeschaft worden, ofwel ben je Belg of wel ben je van een andere nationaliteit maar je kan geen twee nationaliteiten hebben.
Daar ga ik wel met akkoord buiten het dubbele nationaliteit punt, ik ben van origine Turk maar ben hier geboren en opgevoed, ik ben dus BELG.

Maar als ik nu eens mijn turkse roots niet wil ontkennen en 2 nationaliteiten wil, waarom zou dat niet mogen ?!
Ugur is offline