Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2014, 11:13   #42
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ja, hoe zou dat toch komen? Omdat het om minderjarigen gaat, tiens!

Dit had gewoon niet in de pers mogen komen. Eigenlijk dienen alle media die dit hebben uitgelekt, zwaar gesanctionneerd te worden. Ik versta niet dat de pers dit gewoon ongestraft kan blijven doen.

Enkele dagen geleden las ik de eerste berichtgevingen. De titel deed me denken dat er een gigantisch schandaal is gebeurd.

Toen ik het artikel las dacht ik van: 'Waarom daar zo bombastisch mee uitpakken?'
Tja, het gaat om een eliteschool, doch die gebeurtenissen zullen wel in tal van andere scholen ook gebeuren. Het is overduidelijk dat de pers de sensatie heeft gecreëerd.

De feiten: verschillende jongens, allen minderjarig, hebben allen seksuele omgang gehad met hetzelfde meisje. Naar het schijnt zou het meisje hun kamer hebben binnengeslopen met een minimum van verhullende kledij. Indien dit meisje een minimum aan verstand had, zou ze moeten weten dat de hormonen van die jongens natuurlijk zouden ontploffen, en dat zal wel haar bedoeling geweest zijn.
Het meisje komt uit een moeilijk milieu. Tja.

Ik versta de directie van die school niet meer. Door niet meer te selecteren in bepaalde leerlingen is ze de ondergang van haar eigen goede naam aan het bewerkstelligen. Ze hebben een kind uit een onfatsoenlijk milieu binnengehaald, en dit is wat de resultaten zijn.
Nog veel onbegrijpelijker is dat men de verleidster beschermt, en de jongens vliegen eruit.

Degoutant!! Ik hoop dat de familie van de jongens de directie van die school dwingt terug te keren van hun foute beslissing. Hoe onnozel is die directie, te verwachten dat die jongens tegen dat meisje zouden reageren van: 'foei, fatsoeneer je!'.
de beschrijving van dat meisje werd door de betrokken minister de wereld ingestuurd om een bepaalde perceptie te scheppen. Da's nu net het probleem, en jij tuint er natuurlijk in.
Waarom die gasten wel en het meisje niet van school werd gestuurd ware een betere vraag geweest...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden