Los bericht bekijken
Oud 7 september 2010, 15:09   #7
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Logisch klopt het wel.
Dan zou je politieke partijen als criminele organisaties moeten beoordelen.
Over zulke flauwekul is het niet waard te discussiëren.
Een en ander hangt natuurlijk af van de definities die men hanteerd. Vrijheid van vereniging en vrijheid van meningsuiting zijn fundamenten voor de democratie (lees directe democratie).
Maar, bijvoorbeeld, in een recente studie over de partijfinanciering in Belgie (Rijksuniversiteit Groningen "Partijfinanciering in Europa") wordt berekend dat de Belgen aan de partijkassen 19.685.560 Euro (voor 2008) rechtreeks hebben bijgedragen. (alles bijeen is het natuurlijk veel meer maar dan moet ge het rapport eens doornemen)
Citaat:
In België is het parlement verantwoordelijk voor de subsidieverlening, die beheerd wordt door een paritaire commissie van tien leden van de Kamer van Volksvertegenwoordigers en tien leden van de Senaat.
Hebben zij u gevraagd of zij uw geld in hun zakken mochten steken?
Moest die subsidiering nu gebeuren via bv het systeem van "Kirchensteuer"in Duitsland, waarbij men zelf de bestemming kan bepalen van zijn belastingcenten, dan zou ik er nog iets sympathie voor kunnen voelen maar ik heb ook begrip voor de term "diefstal" in dit geval. Er wordt u iets ontnomen waarvoor u waarschijnlijk nooit toestemming gegeven hebt (ik in elk geval niet).

Paul

www.opstand.net
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 7 september 2010 om 15:12.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden