Los bericht bekijken
Oud 13 september 2003, 13:17   #106
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Hey Trolletje!

Ook al Nederlandstalige reklame of tweetalige foldertjes tegengekomen in Wallonië? Ook van Carrefour? Of doen ze daar niet hetzelfde om de Vlaamse klant te plezieren?

Toen 'Biggs' werd overgenomen door Carrefour in Hasselt lagen daar hopen produkten met eentalig, franstalige teksten. Aan de mensen die de rekken vulden hoefde je als Limburger niets te vragen. Zij waren eentalig Frans! Bij de opening waren er een resem eentalig, Franstalige hostessen aanwezig. Een Limburger die houder van een BIGGS-kaart (ik ook) kreeg tweetalige informatie in de bus. (over betaalkaart e.d.)
Er kwamen heel wat klachten via lezersbrieven binnen bij Het Belang van Limburg over de Franstaligheid van Carrefour Hasselt.

Foute reklame in hun reklameblad werd in de rekken van de Carrefour van Heusden-Zolder tweetalig rechtgezet.

Wat is hier de bedoeling van? De Vlaamse rand uitbreiden tot in Limburg?

Biggs had een vaste en zeer goede klant aan mij.
Carrefour heeft er een hele goeie aan mij verloren.

Ik -en die winkel waarschijnlijk ook niet- ligt er niet van wakker of gij der nu nimer komt.
Geen kat zit daar iets mee in.. de mensen komen er nog.
Er zijn er altijd met een fobie,complex of extremisme die ineens naar andere winkels gaan enzo..
U herkent ineens geen pot mosterd meer? Volgens mij is carrefout niet iets uit Wallonie? Maar gewoon een Frans bedrijf dat GB overgenomen heeft! (Gb is ook ni erg nederlands)
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden