Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2009, 06:54   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EBosz Bekijk bericht
1. De vraag is of we kernenergie moeten gebruiken als alternatief... En ALS we dat zouden gebruiken zouden we massaal veel meer moeten investeren in kernenergie... Uw cijfers duiden alleen op het verloop indien we verder blijven doen zoals we nu bezig zijn. Een volwaardig alternatief is het dus niet, want een energie-loze toekomst zie ik niet echt voor ogen. Sowieso dat deze opnieuw uitgeput geraakt; feit. Dus waarom niet onmiddellijk investeren in hernieuwbare, betrouwbare en milieuvriendelijke alternatieven? Investeren in technologie om nog efficiënter om te gaan met de onuitputbare bronnen zoals wind, water en zon...
Als je iets doet, doe het dan van den eerste keer goed; lijkt mij een redelijke uitspraak. Niet?

2. Wat bedoelt u precies, niet giftig... Het afval wordt niet voor niets geëtiketteerd met ' -Danger- -RadioActive - '. En het gaat mij nu niet om het proces van heel het gedoe met verbranding, en waar het giftig is of niet...
Het blijft gevaarlijk; feit.

3. Radioactief afval kan toch perfect dienen als kernwapen? Waarom is men anders zo bang voor het stockeren ervan? Zoals bij het doem-scenario waarin terroristen de hele boel doen ontploffen... Met kernwapen denkt u waarschijnlijk direct aan kernraketten... Maar niet elk wapen hoeft daarom een raket te zijn, ziet u? Een kern-tank lijkt mij in de toekomst ook perfect mogelijk... Het kan nog alle kanten op!; feit.

-kusje-
1° Hoe meer alternatieven hoe meer we kunnen sparen. De grondstoffen die we vooral moeten sparen zijn petroleum voor de kunstofindustrie en steenkool voor de staalindustrie. Uranium zie ik niet zo een kritische toepassing voor...

2° afval wordt opgewerkt, dus het 'bruikbare uranium wordt bijgehouden
de echte afval zijn dus de gesplitste element van uranium (je moet gewoon kijken in de tabel van mendeljev en dan kijken naar splitsingreacties;..)
Plutionium en Uranium zit dus nauwelijks met sporen daarin, en dan bedoel ik met de afval die ze opslaan in Boom in die kleilagen

3°Met die afval kun je gewoon een vuile bom maken bvb die dan een gebouw licht radiactief zou maken en een pak radioactief sstof die ronddwarrelt. Maar enfin het is zeker geen atoombom. Er zal zeker geen fissie gebeuren.

De uranium die nog 97% overschot van het verbranden van de kerncentrale houden ze gewoon bij. Zeg maar een leuke strategische reserve.

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 mei 2009 om 07:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden