Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2020, 23:55   #188
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Inderdaad...
Aan het eerste kruispunt krijgt u van de flik daar een boete voor het rijden op het fietspad.
Aan het volgende krijgt u van zijn collega er één omdat u op de rijbaan rijdt...

In mijn post staan 2 snelkoppelingen, met welk van die voertuigen mag men in België op een fietspad? Of op een fietsostrade?


Dat zijn 2 boetes waar ik met plezier voor de politierechtbank verschijn. En eis dat de staat me vergoed voor de verloren werkdagen.

(btw, met een HPV die de wettelijke limiet van 1 meter breed heeft is een gewoon fietspad is een fietsostrade geen optie. Het specifieke straatmeubilair is van zodanige aard dat een gewone fiets er al last mee heeft.)

Kort door de bocht. Ik met mijn L2e mag gewoon kiezen.
Als het fietspad niet veilig lijkt voor me, is het aan de agent om aan te tonen dat het absoluut veilig is. Ik denk dat enige agent die me spreekt wel snel in zijn schelp kruipt.
Mijn eerste vraag gaat zijn dat ie de categorie L2e kent. Indien niet krijgt ie van mij de definitie, en de vraag dat ie het tot de politierechtbank wil laten komen.

Uw 2 links verwijzen duidelijk naar HPV's, een categorie die binnen de Belgische wetgeving niet specifiek is beoordeeld (niet moeilijk, daar deze stukken wetgeving nog van de tijd van Napoleon komt)
En de verwarring die de "e" erbij voegt maakt het voor geen enkele agent duidelijker.
Misschien dat een agent uit de kuststreek weet aan welke regels de fun-go karts voor 2-4-X mensen moeten voldoen. Maar ook daar heb ik mijn twijfels over.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 oktober 2020 om 00:01.
maddox is offline   Met citaat antwoorden