Los bericht bekijken
Oud 22 juli 2019, 06:48   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Mij maak je niet wijs dat ontwikkelingshulp werkelijk lucratief is voor staten ,
dat kost alleen maar geld.
Ik heb niet gezegd dat ontwikkelingshulp lucratief is voor een staat. Ik zeg TERRORISME VEROORZAKEN even lucratief is voor een STAAT, als ontwikkelingshulp dat is voor "humanitaire organisaties".

Ontwikkelingshulp (en dus het veroorzaken van armoede in ontwikkelingslanden die nadien dan ten prooi vallen aan ontwikkelingshulp) is de fond de commerce van humanitaire organisaties, die daaruit veel macht aanzien en geld halen. Humanitaire organisaties hebben dus nodig dat er veel nood is aan ontwikkelingshulp, en gaan dus liefst zoveel mogelijk miserie veroorzaken zodat daar nadien ontwikkelingshulp kan aan geboden worden.

Geld is geen probleem voor een staat. Geld ga je afnemen van je burgers als je er nodig hebt. Het lucratieve aan een terroristenkamp is de macht die je ervoor kan verschonen ten aanzien van je burgers.
De bedoeling van een staat is immers in de eerste plaats om de burgers van het land helemaal te onderdrukken. Dat kan gemakkelijker met een excuus zoals terrorisme. Mensen aanvaarden dan beter dwingende maatregelen. En dwingende maatregelen is de echte fond de commerce van een staat. Terrorisme veroorzaken is dus zoals de vaseline die dwingende maatregelen beter laat penetreren, he. Doen !

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2019 om 06:53.
patrickve is offline