Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2017, 09:21   #73
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Zou het kunnen dat dit gedoogbeleid het gevolg is van de alsmaar dalende populariteit van de sossen?

Ik ben een grote voorzstander van het wederkerigheidsprincipe. Stel je iemand voor in Marokko of een ander islamland die in contact komt met het publiek. Stel dat die man/vrouw een kruisje draagt. Hoe lang gaat die daar zitten denk je? De vraag stellen is ze beantwoorden.
Dus proberen ze zo kiesvee te lokken bedoelde U?

Niet dat ik een fan ben van welke geloofsovertuiging dan ook maar dat is er best wel zwaar over dat men de kruisbeeldjes gaat weghalen en er wat ander voor in de plaats hangt waar we eigenlijk totaal geen boodschap aan hebben.

Hang dan liever omgekeerde kruisbeelden misschien is dat toepasselijker in bepaalde gevallen.

p.s. Op uw vraag over het dragen van een kruisbeeldje in een islamland.
Ik denk dat hij/zij dat niet lang gaat volhouden en naar alle waarschijnlijkheid van de één of andere toren zal geworpen worden of zijn/haar hoofd snel een andere locatie opzoekt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden