Los bericht bekijken
Oud 22 november 2008, 23:24   #40
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Die kwam tot stand naar aanleiding van een kraakactie in Antwerpen. Op 21 juli 1996 hebben we een gigantisch schoolgebouw gekraakt aan de Vogelenmarkt in Antwerpen.
We voerden daar een toneeltje op (De Blinde van Antwerpen) en verklaarden ons onafhankelijk (21 juli dus). En bij een onafhankelijke staat past natuurlijk de titulatuur. Iedereen was er Minister: van Onbenulligheden en Futuliteiten, van Voedselvoorziening, van Propaganda en ik van Agitatie.

Dat was best grappig toen Burgemeester Detiège op bezoek kwam om de toestand te evalueren en ze werd voorgesteld als 'De Burgemeester' en wij ons voorstelden als 'de Minister van ...'.

Maar het komt ook voort uit mijn contacten met de Amerikaanse organisatie MOVE en de ter dood veroordeelde Mumia Abu-Jamal die ik geïnterviewd heb op deathrow.
Bij MOVE dragen ook veel mensen de titel Minister wat eigenlijk ook een religieuze connotatie heeft en niet meer of minder betekent dan 'dienaar'.
Heb je ooit ECHT geleefd in kraakpanden, of heb je er enkel mee te maken gehad om je wat te amuseren, om te "agiteren " ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden