Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2003, 18:43   #124
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Onzin. Ik ga er simpelweg van uit dat heel dat gedoe rond het BROV een andere truuk is van het racistische Vlaams Blok om de huidige parlementaire werking te omzeilen. Het VB groeit wel aan maar niet snel genoeg, vandaar het hameren op het BROV om sneller standpunten uit haar programma te kunnen realiseren.

Vermits het VB de kampioen is in België qua propagandavoeren, en driekwart van haar budget enkel en alleen voor propagandadoeleinden wordt aangewend en zij zeer goed bedreven zijn in het manipuleren en bespelen van de populistische gevoelens bij de bevolking, denk ik dat wij (de huidige demokratische parijen) de propagandaslag wel eens zouden kunnen verliezen.
Dus toch angst voor de mening en de beïnvloedbaarheid van de bevolking. Wel vreemd dan dat het VB met al die propaganda er nog niet voor heeft kunnen zorgen dat ze bij de verkiezingen een meerderheid krijgt...

Trouwens, het zijn traditioneel juist de linkse partijen die de grootste voorstanders van invoering van het referendum zijn. In Nederland zijn er drie partijen voor invoering van het volksinitiatief: GroenLinks, SP en D66. Toch geen (extreem)rechtse partijen, dacht ik zo.

Citaat:
Tja, mijn bedoeling was niet dat jij daar een antwoord op zou geven, om het kort te houden: ik stem TIEN keer hard en overtuigd: NO PASARAN.
Nee, dat weet ik ook wel, maar ik wilde alleen aangeven dat de meeste van die tien referendumvragen nooit aanvaard zullen worden en je angst dus nog ongegrond is ook.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden