Discussie: Onrust in Venezuela
Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2018, 04:59   #43
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Venezuela is land is te groot om er nog wat van te maken en te klein om een macht van betekenis te zijn dat iets kan bereiken.


Betreft het beoefenen van het presidentschap voor zulks failed state: Het is vergelijkbaar om als bedrijfsleider voor een (bijna) failliet bedrijf te worden aangesteld. De eerste week krijg je nog krediet; daarna verwordt je toch weer -als de vorige voorganger - de kop tot jut.

Chavez heeft het geprobeerd, maar kon het land niet meer redden; te gecorrumpeerd. Dit (vooral) door het ca. 100-jarige bestaan van de olie-industrie in dit land. Zoals vaak met ontwikkelingswerk betaamt verworden goede bedoelingen tot een puinhoop. Chavez is daar is daar een uitmuntend voorbeeld van.

Chavez was overigens een aardige charismatische en bovenal bijzonder handige man, denk ik; die kon regeren zonder scherpschutters, met een onbeperkte voorraad patronen. Dit in tegenstelling tot Maduro. Chavez heeft de moeite genomen om het nietige Suriname te bezoeken; iets wat andere Latijns Amerikaans leiders standaard links laten liggen. Dat verdient een pluim bij mij. Modi uit India heeft onlangs ook Suriname bezocht, ook een aardige charismatische man die de moeite heeft genomen om zijn tijd in iets 'waardeloos' te steken.

To the point: De beste optie zou zijn als iedereen de benen neemt in Venezuela, dunkt me. Alles plat te gooien, desnoods met dynamiet, om vervolgens geheel overnieuw te beginnen. Veel effectiever en goedkoper dan dit land links of rechtsom te restaureren, hetzij door Russen, Chinezen of van mijn part Angolezen.
Kijk naar Haiti, overnieuw beginnen lijkt ook niet te lukken, na de 'dynamiet' en de exodus.

Verder, Toripollo Maduro valt niet te vergelijken met Chavez. Nicolas is een eikel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 augustus 2018 om 05:05.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden