Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2007, 17:10   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Zichzelf opblazen op een bus is de methode van een wanhopig iemand die niets te verliezen heeft en het gevolg van decennia van Israelische militaire bezetting van het Palestijnse land en continue schendingen van de mensenrechten door Israel op de Palestijnen.

Ik denk dat die mensen misschien wel wanhopig zijn, maar ook dat een bepaald geloof waarin de 'martelaarsdood' wordt aangeprezen en de opvoeding van veel palestijnse kinderen een rol speelt.

Er worden tonnen geld in Palestina gepompt en het enige wat ik daar zie zijn kindertjes met Kalashnikovs die worden opgevoed in blinde haat. Speeltuinen enz... niet te bekennen.

ik vind het dus nogal makkelijk om het in de schoenen van de israeli's te schuiven. Imo gedragen de israeli's zich eigenlijk nog uiterst terughoudend.

En als ik de palestijnse kinderen zie dan zie ik dat er geen oplossing voor het probleem is. Er is geen partij om mee te onderhandelen. Te veel palestijnen zijn dermate dolgedraaid dat een compromis/vrede niet meer mogelijk is tenzij de 'niet dolgedraaide palestijnen' een burgeroorlog tegen de islamitische fundi's zouden winnen.

Ook niet echt een aanlokkelijk perspectief. Ik zie geen oplossing voor Israël meer, het kan enkel zijn grenzen zo goed mogelijk beveiligen..
Rr00ttt is offline