Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2019, 19:03   #239
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Reparatie is typisch arbeidsintensief, en er is hier een Commie Staatsapparaat dewelks plundering zich concentreert op arbeid, met als gevolg dat reparatiekost niet opweegt tegen vervangingskost, met als verdere gevolg wegwerpmaatschappij.

Ik steek buiten werkuren massa's tijd in herstel, gisteren en vandaag nog uren bezig geweest aan het vervangen van binnenbekleding (handnaaien) dat deels polyurethaan spuitwerk op textielgaasje was. Moest ik er van moeten leven en de uren betaald als op 't werk, herstel ging het dubbele gekost hebben van nieuw.
Ik heb intussen wel enkele naaimachines, alleen moet er nog mee leren werken (ook mee bezig).
Het Commie apparaat heeft de voorbije jaren, in het kader van "tebezigheidsstelling" op andermans kosten, allerlei committees opgericht (zoals binnen kringwinkels) die zogezegd repareren, feitelijk de uit de privesector weggetaxeerde arbeid naar zich toe halende, alleen is het niveau daarvan zodanig laag dat het meer bezigheid dan nut oplevert.
Bvb maand terug lag er een professionele (zoals op scholen) microscoop, plakker erop "getest, werkt". Wat was er getest: of de lamp brandt. En dat was het. De optica was echter kaduuk (intern zwaar vervuild - door dichtingen-lek? en objectief bleek enkel vast door hun omwikkeling met plastiekfolie).
En ze maken handtassen ed van kapot allerhande (zetels, divans, kleding enz) alleen aan de prijzen die ze er dan voor willen (orde 20-30 euro) koopt geen kat die, en die blijven liggen en stapelen zich op tot ze de zoveelste nieuwe bijruimte maken of nieuwe winkel openen waarna ze ginder verder stapelen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden