Los bericht bekijken
Oud 2 november 2017, 11:22   #36
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Torai,

Heel leuk allemaal, maar de personenwagen is een must voor mij om mijn dagelijkste taken uit te voeren. Ik zou met de snelle electrische fiets naar het werk kunnen gaan. Ik zou met de bus kunnen gaan winkelen. Ik zou kunnen reizen met de trein.

Maar ik heb twee kleine kinderen, en met alle prul (stoeletjes, buggies, enz..) die ik moet meesleuren iedere keer zorgt er voor dat er geen andere optie is dan de personenwagen.

Dus ja, voor bepaalde bevolkingsgroepen zijn er alternatieven die beter zijn voor het milieu. Ik ga akkoord met u op dat gebied. Maar voor mij bijvoorbeeld niet.
Het gaat mij niet om individuele mensen te dwingen autovrij te leven, maar om het klimaat te creëren waarin zoveel mensen de mogelijkheid hebben om ervoor te kiezen. Er is een structureel probleem, op vlak van ruimtelijke ordening, openbaar vervoer, … In jouw geval, mochten winkels zich bijvoorbeeld al eens op wandelafstand van je woonst bevinden. Dat zou al een zeker verschil kunnen maken. Maar we zitten hier in België met eindeloze lintbebouwing. In de VS zit men met eindeloze Urban Sprawl. Zo is dat met heel veel praktische bezwaren tegen duurzamer leven.

Mijn bezwaar tegen de Tesla-marketing is dat een lichte verbetering wordt voorgesteld als een totaaloplossing.
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden